Normaal

Wat is normaal? Ik geef even de definitie.

normaal
bijvoeglijk naamwoord
uitspraak: nor-maal 

  1. wat veel voorkomt of gebruikt wordt

Normaal gesproken ga ik alleen boodschappen doen. Ritjes naar de supermarkt komen veelvuldig voor, vooral omdat teenager nummer twee, mijn zoon, net vijftien is geworden en me de oren van het hoofd eet. Heeft hij net de avondmaaltijd in z’n kraag, snaait ie alweer een koekje weg. Vind je het gek dat het geld ons de zak uit vliegt. Ik beschouw dat tegenwoordig als normaal, want het is al een tijdje zo … Hij blijft maar groeien en torent inmiddels een kop boven mij uit. Wanneer hij mij knuffelt, strijkt hij door mijn haren (ja, genieten hoor … ik vind het super schattig), zijn kin rust op mijn hoofd. Ik vind het nog steeds een beetje gek … wat jaren geleden was het omgekeerd, maar nu is dit normaal.


De rest van dit verhaal is te lezen in mijn boek De Andere Kant van het Water, dat onlangs is verschenen.

3 thoughts on “Normaal

Leave a comment